Kediş

Sevgili blog. Bugün Kediş’i odadan çıkarken gördüm. Birden yatağımı
düzeltmediğim aklıma geldi ve hemen içeri fırladım. Tabi bu sırada
Kediş saf saf suratıma bakıp ne yaptığımı takip ediyordu. Ona göre
hayat normal ve olabilecek en sürprizsiz haliyle devam ediyordu
nas’olsa. Belki de şöyle geçiriyordu aklından: Hımm, sessizce yaklaşıp
ayaklarına sürtünsem yine ağzıma layık bir şeyler verir mi acaba?
Belki de bir süre kendi halimde takılmalıyım, hem böyle yaparsam beni farketmez ve biraz daha içeride kalabilirim.”
Neyse, bizim Kediş bunları düşünedursun, ben tam o sırada odaya
girmiştim bile. Yatağa yaklaştm ve ellerimle yastığı şöyle bir
yokladım. Tam tahmin ettiğim gibi, ancak saniyeler geçmisti oradan
ayrılalı. Yastık sıcacıktı. “Ah Kediş, ah Kediş, yine yastığımda
yattın değil mi!” diye geçirdim içimden. Kızdım. “Seni namussuz
Kediş!” dedim, “seni gidi pis serseri!” dedim, “manyak herif, burada
yatılır mı!” dedim. Sonra nedendir bilmem, daha içimden bir ses bir
şey demeye kalmadan, yüzümde bir tebessüm farkettim. Tebessüm sesin yerini almış şöyle diyordu: Kızılır mı hiç buna? Bak bir sürü yer
varken yatacak, gelmiş yastığına yatmış. Tam da ortasına. Kokusunu
almış da sahibinin gelmiş kıvrılıvermiş Kediş olacak serseri.
Hemen diğer odaya koşup Kediş’i yakaladım ve evirip çevirmeye başladım ellerimde. Bir yandan da ona şunları söylüyordum: N’apayım ben sana, ha soyle, n’apayım? Kızılmıyo da, seni gidi pis serseri seni.
Tabi sıkıldı çabucak. Hemen bırakmalıydım çünkü bu sahneyi biraz
uzatsam başıma gelecekleri iyi biliyordum.
Kediş pek normal kedilere benzemez. Yani “kedi” diye tanımladığımız
hayvan türünün bazı karakteristik özelliklerini kendinde taşısa bile,
kedigiller ailesinin bizim bu evlerde beslediğimiz evcil türünün
dışında, tamamen ayrı bir tür oluşturduğu kesin. Ama onu yakından
tanımayanların, benim burada anlattıklarımla, tam olarak zihinlerinde canlandıramayacaklarını ayrıca belirtmeliyim.
Kediş sadece “Kediş”tir. Pisst, pisi pisi, hanimis de kediş gibi
sözlere karnı toktur. Bildiğini okur, oyuna gelmez. O ne isterse o
olur.
Bir çizik attı mı bitmiştir.

Bir Cevap Yazın

