Ölmemek, Delirmemek İçin…

Sana gelirken aslında geçmişime koşuyorum.

Buradan bakınca öylesine bir yolculuk görünüyor.

Önümde vapurun arkasından kabaran köpükler

İçinden kıpırdaşan yakamozların

Birbirlerine ölmemek için tutunmalarını izliyorum.

Delirmemek elde değil.

Ne için bu çaba soruyorum.

Yaşamak bu kadar zor mu?

Bütün kargaşa zihnimde mi gerçekte?

Adetlerden köklenmiş korku ormanı,

Uzak denizlerden kopup

Dilini yaşamak diline uydurmuş kalp.

Hayır demeyi öğrenmek zor değil.

Eveti öğrenmek hiç değil.

Yalnızca uyumun taşıdığı sıcak avuçlar biliyor yanıtını.

Dudaklarının ucundan dökülecek zamanın hatırası.

Kalbimde anısı.

Yarası değil.

Bugüne gelinceye kadar

Saçlarının izi bile değişmemiş.

Kokusu ellerimde, dizlerimde.

Aklımdakilerin hiçbiri anılarına sığacak gibi değil.

Göremediğin hangi yüz dünyada belirecek?

Bu kaybolmuş büyük boşluktan kürede

Biliyorduk fırtınanın geleceğini.

Bittiğinde nelerin koptuğu belirecekti zihninde

Onu böyle narin, korkak yapan günlerde.

Sanki kabartan yüreğini ben.

Halbu ki nice zamanlar onsuz beklemiştim.

Şimdi tahmin edemem nerede bıraktım o eli

Geri dönerken.

Arasında elimin izi duruyor mu hala?

İçinde kapanmış sokakların sisleri olmalı.

Ne diyordum kısılmış gözlerine bakıp?

Ta içine bakmalıyım anlamak için.

Sonra sesini izleyip

Bağırış çağırışı işitmeliyim.

Tüm bu zamanları beraber tüketiriz.

Akşamdan kalmış yemek gibi

Bayat günü yemeliyiz.

Ama her gülüşte ara vererek.

Kim bilir sıra kime gelir diye

Gülmeliyiz delice.

Yarın tekrar yapamam söylediklerimi.

Bugün eğer onsuz başlarsam

Sırrını açık edemem.

Zor silinmez mi hergün bana gösterdiğin yollar?

İçtiğin su dökülür dudaklarından geri

Bana söylediğin sözler gibi.

Ekmek kırıntıları mırıldanır söylemediklerini bana.

Ondan sonra içtiğim zehir

Zehir olur sözlerin bana.

Kim bilir bu tad nasıl da tatlı gelir bana.

Tıpkı akşam üstü uykun

Ya da anne kucağı gibi.

Bu senden önce gelen,

Bizim boş kalbimizin çirkin arzusudur.

Hani çirkin kızım diye severler ya.

Sensiz güzellikleri de

Gönlümde güzel edemem.

 

Özgün içerik: BC577F4887A56CCAD63810E832457FE408DCBE15


 

Bir Cevap Yazın

