Deniz Kokusu

Bugün ilk defa, yaz mevsiminin üçte biri bitmek üzereyken, adanın ilk deniz kokusu geldi burnuma. Sanki bunun üzerine milyonlarca söylenebilecek şey varmış gibi bir his kapladı içimi. Ama yine daha önceden defalarca yazılmış, çizilmiş, söylenmiş bir konuya geldiğimi farkettim. Bunların en çok aklımda kalanı ve dibine kadar yaz, deniz, akdeniz kokanı da yine bir şarkı. Fikret Babacığım ve Bülent Amcacığım’dan: Deniz Kokusu.

Deniz kokusu getiriyorum

Nem sinmiş tuzlu bedenime

Sabah ayazından, gözlerim kıpkırmızı.

Bir şarkı tutturmuşum rastgele

Durduramıyorum.

Deniz kokusu getiriyorum.

Karlı dağların ötesi

Özgürlük

Gibi deniz

İşte Akdeniz!

Uçarı bir hafiflik

Uçuşuyor başımda.

İnanamıyorum.

Yarım gün uzakta, Ankara

Sokaklarında uslu kentliyi oynamak için

Yine gazeteleri okumak

Yine gece bıkkınlığı

Yine sabah telaşlarına alışmak için

Deniz kokusu getiriyorum.

Güneş kavurmuş tenimi

Bir sevişme sonrası gibi

Neden umursamaz ve yalınım

Hiç bilemiyorum.

Bir Cevap Yazın

