Nerede Hata Yaptım?

Geçmişte yaptığımız bilinçsiz seçimler geleceğimizi belirler mi? Olabilir.
Birkaç gün önce, yüksek lisansa yeni başlayan bir arkadaşım, sınıf temsilcisi seçildiğini söyledi de, birden aklım ilkokul birinci sınıfa gitti.
Hatırlarsınız, ilkokula giderken her senenin başında eğitsel kolların seçimi yapılırdı. Daha o günlerden sorumluluk bilincine sahip olalım diye herhalde, neyse bilemiyorum. Herkese bir görev verilirdi: müzik kolu, resim kolu, kızılay kolu, kütüphane kolu, sağlık kolu, trafik kolu (ben adada okuduğum için bu yoktu galiba), temizlik kolu vs. Bu böyle uzayıp gider. Ve tabi nihayet sınıf başkanı. Bu görevler her sene değişirdi veya kimilerinin üstüne beş sene yapışıp kaldığı da olurdu.
İşte birinci sınıfta bu görev dağılımı yapılırken ben bir türlü istediğim kola girememiştim (kola girmeye dikkat!). Geç mi kalmıştım yoksa fazla mı siliktim bilemiyorum. Ya da hoşlandığım çocukla aynı kolda olmayı istediğimden de olabilir. Evet bu kol işinde partner olayı da vardı, tabi öğrenci sayısı kollardan fazla olunca bu kaçınılmaz oluyordu. Sonunda ortada kaldım efendim. En sona da sınıf başkanlığı kalmıştı ve öğretmen bana o görevi verdi. Başkanlık!.. Ama yüzümdeki memnuniyetsizlik ifadesinden olacak, başka bir şey istiyor olabilir miyim diye sorduğunu hatırlıyorum hayal meyal. (Ya da uyduruyor da olabilirim, neyse).
Ben de niye beğenmediysem sınıf başkanlığını… İçinde “kol” geçmediği için, ne menem bir şeydir ki bu başkanlık mı dedim artık bilemiyorum. Neyse efendim, sonunda kütüphane koluna seçildiğimi hatırlıyorum. Pek memnun kalmadığımı söyleyemem. Hatta yeterince memnundum, ne de olsa “kütüphane KOLU”ydu. İşte bu seçim sanırım geleceğimi belirleyen dönüm noktalarından biriydi. O kritik dakikalarda gösterdiğim kararsızlık, duygularıma söz geçirememem ve cehaletim… O ana kadar lider kişiliğim doğrultusunda bir sürü serüvene atılmış ben, o andan sonra asosyal kitap kurdu sınıfına adım atmış oldum. Ha kitap kurdu oldum mu? O tartışılır. Görevimi layıkıyla yerine getirdim, ecza dolabı ayarındaki kütüphaneme sahip çıktım, kimseyi yaklaştırmadım yanına. (Ha? Aman tanrım, sanırım bu okumayan toplumu ben yarattım!).
Şimdi ben hayatımda taa ilkokul yıllarımda yaptığım seçimlerin izlerini görüyorum da söylüyorum. Ya da yaptırılan seçimler… Gerçi bu günlerimizde de yaptırılan seçimlerle hayatımızı yönettiriyoruz o da ayrı. (Yine toplumsal mesaj vereceğim tuttu).
Günler, aylar geldi geçti; kah kütüphane kolu, kah temizlik kolu derken ilkokulu bitirdik; düşe kalka liseydi, üniversiteydi atlattık geldik bu günlere. Ve sonunda bir tek şey öğrendim kendi adıma: En eğitsel kol sevgilinin koludur. O kola girecek, aheste aheste yürüyeceksin bu hayatta. O kadar!

2 comments on “Nerede Hata Yaptım?

  1. ümit dedi ki:

    Bak, bu doğru bir tespit olmuş. Ben de mütemadiyen bilgisayar koluna falan girerdim, şimdi olduğum şeyden ise pek memnun değilim. Keşke zamanında resim, müzik ya da belirttiğin gibi kütüphane koluna girseymişim.. Şimdilerde ise uzun zamandır isteğim, kütüphane görevlisi olmaktır..

    • peacefulmarvin dedi ki:

      Aslında bir de 2. 3. sınıftan sonra bu kolların işlevsizliğini anlayıp pek umursamıyorduk. Ya da umursamadığımız için işlevsizleşiyordu, bilemiyorum..

Bir Cevap Yazın

