Benim Yolum

Yalnızlık… Hayat boyu boğuştuğumuz bir durum yalnızlık. Zaman zaman kendiyle başbaşa kaldığında, yalnızlığıyla ilgili düşünmeyen kimse var mıdır? Yanıtı ne olursa olsun, insanın ilk adımda biraz ürktüğü bir sorudur bu. Bazen de kaçış yolu ararız, bu soruyla yüzleşmemek için. Aslında yalnızlıkla ilgili bu türden tutumlarımız hayata bakış açımızı gösterebilir bize.
Evet, yalnızlık hayata bakış açımızla ilgili bir şey diyorum ben. Hatta var olup olmadığı da onunla ölçülebilir ancak.
Yalnızlığı biz yaratıyoruz. Toplumun bizi beslediği nostaljik, melankolik, edebi “kalabalıklar içinde yalnızlık” fikrine fazla dalıp gitmişiz. Hatta bazen hoşumuza bile gidiyor bu. Kimi zaman öyle bir içini dolduruyor, öyle allayıp pulluyoruz ki “yalnızlığımız”ı, üzerine şöyle ağır bir sigara dumanını da üfledi mi tam oluyor işte.
Benim bakış açım varoluşa dayanıyor. Özümüzde her şeyle bir ve bütünüz. Varoluşumuzda bizi oluşturan, bize hayat veren kuvvet, özümüzün zenginliğini, her “şey”le bağımızı büyütüyor.
İşte burada yalnızlıktan söz edilemez. Dedim ya, yalnızlık tanımımız, kendimizi “yalnız” ya da “yalnız değil” diye nitelendirmemiz onu algılayışımızla ilgili. Hayata bir bütün olarak nasıl yaklaştığımız, ondan beklentilerimiz ve bize sunduklarını yorumlayışımızla…
Ya bilinçli ya bilinçsiz, belki bir esinle veya yönlendirmeyle, hepimizin izlediği bir yol var. Hayatımızın film şeridi o yolda uzamaya devam ediyor. Ve gerçek orada bir yerde. Bunu idrak etmemiz için kendimize, kendi içimize dönmemiz ve varoluşumuzu izlemeyi öğrenmemiz gerek. Aslında kimseye, yazılıp çizilen onca şeye, “10 adımda mutluluğu nasıl yakalarsınız” türünden hazır lop yol göstericilere ihtiyacımız yok. Aradığımız her şey bizimle ilgili. Tabi ki dışarıda bizi doğru yolumuza yönlendirecek bazı araçlar mevcut ama yol boyunca, her adımda onlara ihtiyacımız yok.
Yalnızlığı bulamayacak kadar çok şey var kendi içimizde. Kendi içimize dönmek, kendimizi tanımak gerek. O zaman herkesi, özlediğimiz her şeyi orada bulacağız, kendi yaradılışımızın bir parçası olarak.

 

Özgün içerik: 2794E5E1728143165659E7FD5AF0372C5DCA4382

3 comments on “Benim Yolum

  1. ümit dedi ki:

    Bence hepimiz yalnızız. Özümüzde öyleyiz hem de. Ama bunda bir sorun yok, kabullendikten sonra çok da güzel hissettiriyor üstelik. Ben bunu yeni keşfettim malesef.
    Ama yalnızlık edebiyatı konusunda tam olarak katılıyorum sana, insanlar seviyor öyle davranmayı, dediğin gibi üstüne bir sigara yakmayı, sinematografik pozlar vermeyi.. Halbuki bunu yapanların çoğu yalnız da değil. En azından dışında.
    Ama yalnızlığı kanıksadıktan sonra kaçınılmaz olan ikinci aşama şu elbette: Kendinle kalmak. Bu nokta önemli işte; kendini seviyorsan harika, sevmiyorsan berbat hissettiriyor.
    Ben artık seviyorum. Bu narsizm tarzı bir şey değil. Ama kendimden daha önce nefret ettiğimi farkettim. Şimdi sevmem gerektiği kadar seviyorum ve galiba artık, mutluyum.
    Of çok zırvaladım yazının altında özür dilerim :)
    Ama güzel yazı olmuş.

  2. peacefulmarvin dedi ki:

    Teşekkür ederim, zırvalama değil güzel yorum olmuş. Kendini sevmek konusuna katılıyorum. “Bir insanı sevmekle başlar her şey” ya, bu ilk önce kendinle başlıyor. Ne kadar “farkında” olduğumuzla ilgili, kendimizle ilgili sorunlarımız da. Yalnızlığın hiç olmadığını söylemiyorum ben de zaten. Dediğim gibi algılayışta biraz, bence. Ve senin bahsettiğin aşamalar da sanki o algılayışın yani bir nevi farkındalığın dönüşüm aşamaları. En azından kendi adıma bunu söyleyebilirim çünkü söz konusu aşamalardan ben de geçtim, ve bir çok kez boğuldum o yalnızlığın içinde.

  3. mustafa yılmaz dedi ki:

    çok net bir taspit olmuş;

    “Toplumun bizi beslediği nostaljik, melankolik, edebi “kalabalıklar içinde yalnızlık” fikrine fazla dalıp gitmişiz. Hatta bazen hoşumuza bile gidiyor bu.”

Bir Cevap Yazın

