Hey Yıllar!

Şimdi “hey gidi yıllar!” desem saniyenin bilmemkaçta birinde ölen bilmemkaç bin hücrem ne derler acaba bana? Onlar da ölüyor, değişiyorlar yıllar içinde; biz her ne kadar bu denli ayrıntıyla ilgilenmesek de, bütünde bir de bakmışız zaman rüzgarı bizi epey bir üfürmüş.

Bazen geriye dönüp baktığımda bazı yılların nasıl geçmiş olduğunu aklım almıyor. O on yıllardan önce önüme bakarken çok çok, bitmez tükenmez yıllarım varmış gibi gelirdi. İnsan bu kadar yılı nasıl yaşar ki, çok sıkıcı olmaz mıydı? Yok olmuyormuş bunu tecrübeyle farkettik. Hatta nasıl da göz açıp kapayıncaya kadar geçip gittiğini gördükçe de telaşlandık zaman zaman.

Bundan yıllar önce, zaman zaman arkadaş sohbetlerinde “aah ah” diye hülyalara dalar, acaba bundan on yıl sonra nasıl bir hayatımız olur diye tahminlerde bulunurduk. Bunlar tahminden mi ibaretti yoksa hayallerimizi mi dile getirirdik bilemiyorum ama işte o andan sonraki on yıllık süreç inanılmaz gizemlerle doluydu bizim için. Acaba on yıl sonra da hala dost olabilecek miydik mesela?

Bu sorunun cevabı “Evet”. Evet, o beraber hülyalara daldığım dostlarımla hala biraradayız. Ama artık aklıma bu türden bir soru geldiğinde sormaktan kaçınıyorum. Çünkü zaman ilerledikçe ve bazı şeyleri tecrübe ettikçe, hele ki zamanın ne kadar çabuk aktığını, o on yıllar anlamını yitiriyor. Ya da bir anlamda fazla geliyor. On yıl değil tabi, sorunun kendisi.

Zaman hem ilaçtır hem zehir. Mesafe gibidir bazen de, insanlar arasına giren, uzaklaştırır. Mesafeye nazaran hislerden daha çok uzaklaştırır, sanırım bu yüzden “zaman herşeyin ilacıdır” derler. Ama bazen de kopuştur, istenen bir şeyden de uzaklaştırır. Zaman yaratır ve sonra yarattığını yok eder. Zaman öyle  aşılmazdır ki, ona hakim olan tüm evrene hükmedebilir. Bu haliyle mitolojiye bile girmiştir; kendi çocuklarını yutan Kronos (zaman anlamına gelen “khronos” ile benzerlik gösterir) yine kendi oğlu Zeus tarafından mağlup edildikten sonra, Zeus hakimiyeti ele geçirmiştir.

Bu yazıya başlarken hiç lafı buralara getireceğimi ummuyordum. Ama işte hemen hemen, aklıma gelen her konuda onunla ilgili bir metafor da olabildiğinden, mitolojiyi de es geçmeyeyim dedim. Ki mitoloji konusu başlı başına bir metafor okyanusudur, bu sebeple de çok sevmişimdir kendisini. Neyse, bu tamamen başka bir yazının konusu olmayı hakediyor.

Gelgelelim yıllara. Hey yıllar demiştik yazının başında hatta başlığında. Bu günlerde eski şarkılara takılmış durumdayım. Tabi algım o tarafa kayınca bunlardan biri de dilime takıldı: “Hey Yıllar”.

Leman Sam’dan bu şarkıyı en çok dinlediğim zamanlar tek haneli yaşlarımdan çift hanelere yeni geçmiş gidiyordum. “Hey yıllar yenilmedim size” derken o zamanlar neler canlanıyordu zihnimde şimdi bilemiyorum. Belki önümdeki yılları düşünüyordum. Belki önümdeki on yılları hayal ediyor, onlara ulaştıkça da karşılarına geçip ne diyeceğimi hayal ediyordum. Belki de daha o zamandan meydan okuyordum zamana.

Şimdi yine dinliyorum. Bu kez çift haneli yaşlarımda epey bir yol almış durumdayım. Diyebileceğim tek bir şey var: “Hep aynı”…

Buradan buyrun:

\”Hey Yıllar, Leman Sam\”

 

Özgün içerik: 1B6E63F1C224297FF13190671B564F9E55E91488


2 comments on “Hey Yıllar!

  1. Ümit dedi ki:

    Bu şarkıyı benim de çok sevmemin nedeni, hatalarını seviyor olan bir kişiye ait olması.. Hataları bile aynı yıllar içinde, belki bu daha iyi, ya da ben de hala akıllanmadığım için bana güzel geliyor. Çünkü benim de “hep aynı”..

    • peacefulmarvin dedi ki:

      Daha iyi mi değil mi bilmem ama acı-tatlı bir yanı var bu şarkının ve yine de bir coşkunluk veriyor dinlerken. Hem yüzleşiyor hem meydan okuyor. Ben de bu yüzden seviyorum galiba.

Bir Cevap Yazın

