Aynı Gibi Ama Farklı Şeyler

Ben İzmir’in yolcu vapurlarına hiç binmedim. Uzaktan gördüğüm kadarıyla da, bizim İstanbul’un Şehir Hatları vapurlarının aynısı diyebilirim. Bizim diyorum, zira ömrüm Şehir Hatları’nın vapurlarında yolculuk ederek geçti. Yıllar içinde, herhalde her birine binmişimdir. Artık seferden kaldırılanlar da dahil, bir çoğunu da adım adım bilirim. Ama işte, biri çıkıp (o biri hem İzmir’in hem İstanbul’un vapurlarına binmiş biri oluyor), “hepsi aynı onların, İzmir’dekiler de aynı” dese, ben kendim binene kadar ikna olmam, merakımı yenemem.

İstanbul Vapuru

Ben bu durumu biraz şuna benzetiyorum; hani bir apartmandaki dairelerin hepsi aynıdır ya, ama mesela üst komşunun evine gittiğinizde, böyle bir mobilyadır, pencereden görünen manzaradır vesaire, farklıdır ve yabancı hissettirir ya, işte o. Ev aynı evdir aslında, yatak odasının yerini bilirsiniz, mutfak aynı yerdedir, tuvalet aynı. Ama bir bakarsınız, banyoda asılı havlu beyaz değil yeşil, çiçekli dantelli falan; sizin her gün bakmaktan usandığınız pembe duvarlar yerine duvar kağıdı var. Bunun gibi şeyler.

İzmir Vapuru

 

İşte ben de bir gün İzmir’in vapurlarına bindiğimde böyle olur mu diye merak ediyorum. Bir beklenti gibi değil ama, tamamen meraktan.

 

 

 

 

 

5 comments on “Aynı Gibi Ama Farklı Şeyler

  1. Shiprim dedi ki:

    Hepsi aynı onların, İzmir’dekiler de aynı.

    O değil de, ben de İstanbul’da diğer vapura binmiştim, biz ona burada deniz otobüsü diyoruz. Onlar gerçekten aynı.

    • peacefulmarvin dedi ki:

      Bizim buralarda da onlara deniz otobüsü diyorlar. Hiç sevmem. Onlar da aynı demek, vay vay.
      Ama “aynı” demen yetmiyor, biliyorsun değil mi?
      Ha bir de araba vapurları var ya, onlar da güzel.

      • Shiprim dedi ki:

        Evet o otobüslere ben de uyuzum, mümkün olduğunca vapur. Deniz otobüsleri aceleyle işi olanlar için, zaten her şey hızlı akıp gidiyor, bari vapurda salep içelim. Arabalı vapur ise, benim için ancak Yalova-İstanbul arasında mevcut.. :)
        O değil de, bu yazının ismi, daha kapsamlı bir yazıya gebe. Yaz.

        • peacefulmarvin dedi ki:

          Ah evet, otobüsleri alıp götüren o arabalı vapuru diyorsun değil mi, işte ona binmek beni benden alıyor her seferinde. Öyle ki, artık İstanbul’da olmama hissini veren ilk şey o oluyor hep yolculuk sırasında.
          Başlık için de, haklısın. Bir düşüneyim.

  2. Fulya Yerlikaya dedi ki:

    Hele şükür, gözümüz bloglarda kaldı pirim. Vapur mapur sık sık dile gel de içimiz açılsın…seni bu güzel havalar çarpmış olmasın :)

Bir Cevap Yazın

